fredag 25 augusti 2017

Sommarrudbeckia




Det är nåt särskilt  med de blommor man
lyckats driva upp ända från frö. 
Som om de skulle vara värdefullare,
behöver få lite mer uppmärksamhet.
Kanske för att man är medveten om
 hur länge processen
faktiskt tar från frö till blomning.


Sådde de här sommar rudbeckiorna
" Ruby Ruby" i mitten av februari och nu först
efter ett halv år(!)börjar de visa sin fulla prakt.
Kunde ha sått dem ännu tidigare.


Gillar att de blommar i  så många olika
vinröda och roströda nyanser.
Och när en blomma väl slagit ut
blommar den länge länge.


Nu på höstkanten när mycket börjar vara
överblommat  är de verkligen en
färgklick mitt bland allt det gröna.


Dessa kan jag absolut tänka mig att
ha flera somrar i rabatten.

Ha en skön helg!

3 kommentarer:

  1. Jättesöt, väl värd att vänta på.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Hej Malin!
    Den var fin, gillar färgen. Kanske något jag skall prova på.
    Trevlig helg /Marika

    SvaraRadera
  3. Hej Malin!

    Visst är det så att det man pysslat med från litet frö får ett speciellt värde. Jag frösår inte mycket men har just nu några Rhododendron som fått flytta till en barnkammare för övervintring och visst är det något alldeles unikt att se dem växa och förhoppningsvis blomma när det är dags.

    Väldigt vacker och ovanlig färg på dina rudbeckior.

    SvaraRadera