torsdag 15 juni 2017

Blom explosion





Utanför växthuset möts man av en
ljuvlig doft som slår emot en just nu. 
"Makamikens" årliga
blomexplosion har startat.
Som jag gillar detta träd.


De första åren växte det rätt dåligt och
verkade inte alls trivas i "skogen."
Men för fem år sen när vi bygde växthuset 
fick det flytta på sig och jag grävde en
ny stor grop åt det.
 Fyllde sen på med massor av ny kompost jord
och det gjorde tydligen susen.
Nu har det växt sig jättestort och börjar snart
ge växthuset lite svalkande skugga.


Undertill växer ett  hav av vilda skogsstjärnor
som nu täcker marken helt,
och jag drar absolut inte bort dem,
 fast de nästan växer som ett ogräs.


 Dock ett harmlöst och vackert ogräs...

4 kommentarer:

  1. Man blir lätt andäktig och ödmjuk inför naturens underbara överflöd när allt verkar stämma.

    SvaraRadera
  2. Hej Malin!
    Vackert träd, och kan ana doften. Skogsstjärna var längesedan jag såg, den är så fin.
    Ha en trevlig helg /Marika

    SvaraRadera
  3. Så vackert. Makamiken har jag aldrig hört talas om förut.
    //Helene

    SvaraRadera
  4. Såå vacker den är skogsstjärnan...visste inte att det var ett ogräs!
    Härliga bilder du bjuder på från din trädgård.
    Sommarkram från Titti

    SvaraRadera